logga.jpg

Förskolan Viby I Ur och Skur

Just nu (december 2023) rekryterar vi en förskolelärare

Viby församling bedriver en liten I Ur och Skur-förskola som ligger vid församlingshemmet, vackert omgiven av ängs- och åkermark vid Vibysjön. Vår förskola har ingen religiös inriktning.

Förskolans främsta lek- och lärandemiljö är utomhus men har också tillgång till ljusa och luftiga förskolelokaler inomhus. Vi har en tydlig miljöprofil där vår mat lagas från grunden på lokala råvaror av vår egen kock, där vi odlar och lär oss att ta hand om vår natur.

Vår förskola har endast en barngrupp med plats för 17 barn där alla barn är i blandad ålder. Tycker ni att utevistelse, rörelse och att värna om vår miljö är viktiga inslag är ni välkomna att söka plats hos oss genom att fylla i och skicka in den blankett som ligger som en pdf-fil här:

Kontaktuppgifter till oss:

Viby I Ur och Skur

Viby by församlingshemmet 143

694 95 Vretstorp

I dagsläget är personalen följande:

Frida Carlsson, rektor

Fredrikke Carlsson, förskolelärare

Emma Svensson, pedagog

Jakob Eriksson, kock

För mer information om vår verksamhet är ni välkomna att läsa följande dokument:

Kontakta oss gärna om ni har frågor.