Barn & Familj

I Viby finns många barnfamiljer och vi vill att barnen skall ha en självklar plats i alla huvudgudstjänster.

För att möjliggöra familjers deltagande i gudstjänsten anordnas större delen av kyrkoåret en i gudstjänsten integrerad söndagsskola för barn. Söndagsskolan leds antingen av

församlingsassistenten eller frivilliga.

Barn 0 - 3 år

Sång och lek

Baby- och småbarnssång för de allra minsta finns i Viby församlingshem.
Vi sjunger och gör sång - och rytmlekar med barnen, fikar och umgås. Efteråt fri lek för barnen. Hjärtligt välkomna!

Söndagsskolan Himlakul

Varje söndag i samband med gudstjänsten klockan 10.00 finns söndagsskolan Himlakul för den som är nyfiken (se nästa spalt!).

För de allra minsta finns ett rum med leksaker och möjlighet till sånglekar dit föräldrar kan gå med barnen och samtidigt höra vad som händer i mässan.

Barn 4 - 12 år

Söndagsskolan Himlakul

Varje söndag i samband med gudstjänsten klockan 10.00 finns söndagsskolan Himlakul för den som är nyfiken. Du får höra spännande berättelser ur Bibelns värld, vi löser mysterier, sjunger, leker och pysslar.

För de lite äldre finns ett rum fyllt med leksaker, pysselmaterial och glada kompisar. Vi berättar en berättelse varje vecka och funderar tillsammans kring vad den betyder för just oss som är här. Sedan är det fritt att välja vad man själv vill göra: Leka lekar, leka med berättelsen, spela en teater, sjunga sånger, bygga med kaplastavarna, skriva en ny sång, skulptera med leran eller skriva en bok. Det är ändå bara några exempel!

Tonåring

Ungdomsgruppen

För dig som är 13 år och uppåt har vi

för närvarande ingen verksamhet. Är du däremot intresserad av att engagera dig, kontakta församlingsassistenten Emma Svensson eller prästen Benjamin Lundqvist.

Konfirmationsläsning

Vid intresse, kontakta församlingen.

Läs mer HÄR